MENU MOBILNE NIE USUWAC

piątek, 5 kwietnia 2013

GNOCCHI VERDE czyli zielone kluchy szpinakowo-ziemniaczane

Zainspirował mnie przepis z bloga eksperymentsobotni.blox.pl. Wiem, że mężu szpinak kocha, więc musiałam zrobić. Zmodyfikowałam ( no, znacznie) tak, aby kluski zjadło też moje 3-letnie dziecko i żeby kalorycznie nas nie obciążyło.
Składniki:
Kluski
0,6kg ziemniaków surowych
opakowanie 450g szpinaku mrożonego rozdrobnionego
1 jajko
ok. 2 szklanek mąki (można użyć mąki pełnoziarnistej)
sól i pieprz

Sos
puszka pomidorów krojonych
2 łyżki śmietany
łyżka masła
cukier i sól do smaku

Ziemniaki gotujemy w mundurkach, obieramy i przeciskamy przez praskę lub mielimy w maszynce do mięsa. W międzyczasie na patelni rozmrażamy szpinak i odparowujemy z niego jak najwięcej wody. Oba składniki mieszamy i zostawiamy do przestygnięcia. Gdy już są chłodne dodajemy jajko, mąkę i przyprawy. Wyrabiamy ciasto. Odrywamy po kawałku i formujemy wałeczki grubości ok. 1,5cm obtaczając je w mące. Kroimy na kluseczki wielkości ok.1,5-2cm i wrzucamy na osolony wrzątek. Gotujemy ok.2-3 minut od wypłynięcia.
W czasie gdy ziemniaki i szpinak stygną szykujemy sos. Na patelni roztapiamy łyżkę masła, dodajemy pomidory i podgrzewamy. Dodajemy zahartowaną śmietanę (ja użyłam Piątnicy 18%) i jeszcze chwilę trzymamy na wolnym ogniu. Doprawiamy solą i cukrem do smaku. Gotowym sosem polewamy kluseczki.
Smacznego :)





2 komentarze :

  1. O kurcze, ale fajny pomysł! Z chęcią będę chciała zrobić takie gnocchi :D

    Pozdrawiam i zapraszam do dodania swojego bloga na listę Top Blogi na stronie znajdzprzepisy.pl!
    Byłoby mi bardzo miło, jakbyś dołączyła i Twoje przepisy mogłyby trafić do jeszcze większego grona użytkowników :)

    Życzę miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Czegoś takiego własnie szukałam.. Dziekuję :)

    OdpowiedzUsuń

Mama poleca, testuje, pyta blogger theme by Pastel Feather Studio created by Monika Dudikeni. Copyright ©