MENU MOBILNE NIE USUWAC

niedziela, 14 kwietnia 2013

BATONIKI MLECZNE Z HERBATKNIKAMI, ORZECHAMI NERKOWCA I WIÓRKAMI KOKOSA

Kiedy zobaczyłam ten przepis na wyznania-kulinarne.blogspot.com wiedziałam że muszę go wypróbować. Zrobiłam batoniki z połowy składników, dałam inne orzechy bo takie akrat miałam, wyszło 2/3 prostokątnej dużej blaszki i ok. 20 sztuk grubości 1cm. Dzisiaj przyjeżdżają goście, więc ocenią:) Póki co, batoniki chowam przed domownikami:).
Składniki: ( na dużą blachę):
1 szklanka cukru
1 cukier waniliowy
1/2 szklanki mleka
200g masła
400g mleka w proszku
200g pokruszonych herbatników
100g orzechów
1/2 szklanki wiórków kokosowych
Cukier, mleko i masło podgrzewamy w garnku do roztopienia masła i zagotowania. Wtedy dodajemy mleko w proszku i intensywnie mieszamy. Szybko dodajemy pozostałe składniki i mieszamy.
Wykładamy na blaszkę wyłożoną papierem lub folią, wyrównujemy powierzchnię i zostawiamy do przestygnięcia. Kroimy na batony. Gotowe po około 2 godzinach. Smacznego:)

6 komentarzy :

  1. a`la blok waniliowy :) ale w wersji batoników bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  2. aż chce się sięgnąć po cząsteczkę

    OdpowiedzUsuń
  3. Goście potwierdzają-pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Kasiu, reszty dań nie ma na zdjęciach bo za szybko zjedzone :)

      Usuń

Mama poleca, testuje, pyta blogger theme by Pastel Feather Studio created by Monika Dudikeni. Copyright ©