MENU MOBILNE NIE USUWAC

wtorek, 31 grudnia 2013

SERNIK ZEBRA

Dawno temu zobaczyłam ten sernik na blogu zjemto.blox.pl i zostawiłam przepis na specjalną okazję, wyszło w Nowy Rok. Oczywiście coś musiało się zadziać, moje dziecie testujące obecnie wszystkie konsystencje na świecie musiało zanurzyć paluszki w gotowej polewie://. Wycięłam więc z ciasta małe okręgi i dorobiliśmy czekoladowe pióropusze (z roztopionych skorupek jajek niespodzianek - dzieło mojego starszego dziecka).  Efekt może nie powala, ale za to ciasto smakuje wyśmienicie. Polecam:)
Składniki na ciasto:
800g serka śmietankowego mielonego (użyłam biedronkowego, myślałam, że będzie za rzadki ale wyszło super )
200g serka mascarpone
5 jajek
1/2 szklanki cukru pudru
250g nutelli
1 opakowanie cukru waniliowgo
1 budyń waniliowy

Składniki na polewę:
100g nutelli
50 ml śmietanki kremówki
1 łyżka masła

Składniki na spód:
140g herbatników z czekoladą
100g miękkiego masła
łyżeczka kakao


Herbatniki rozdrabniamy na piasek i łączymy z miękkim masłem (najlepiej zrobić to w malakserze). Tortownicę wykładamy papierem do pieczenia (tylko spód). Na dno wykładamy masę z ciastek.
Jajka lekko ubijamy, dodajemy cukry, mieszamy tylko do połączenia składników. Następnie dodajemy serek mascarpone, ser i budyń.
Masę dzielimy na dwie części. Do jednej dodajemy nutellę. Na środek tortownicy wykładamy na przemian po 5 łyżek masy białej, na to 5 łyżek masy orzechowej aż do wyłożenia całej masy.
Sernik pieczemy w temperaturze 180C około 60 min.
Składniki do polewy podgrzewamy i mieszać do połączenia składników. Całość najlepiej schłodzić przez całą noc w lodówce. I gotowe, smacznego:)

 

2 komentarze :

  1. Cudne !!!!
    Pozdrawiamy:):)
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam wariacje na temat sernika! Prześlicznie podane :)

    OdpowiedzUsuń

Mama poleca, testuje, pyta blogger theme by Pastel Feather Studio created by Monika Dudikeni. Copyright ©