MENU MOBILNE NIE USUWAC

piątek, 11 października 2013

BUŁECZKI Z MASŁEM CZOSNKOWYM I OSTATNIA TAK DOBRA SAAŁATKA W TYM SEZONIE

Od czasu do czasu na obiad jemy po prostu sałatkę grecką. A do niej pasują smakowite bułeczki z masłem czosnkowym, domowe więc wiadomo że z masłem a nie margaryną. Z przepisu wychodzi 12 bułeczek, mi za pierwszym razem jedynie 7, gdyż chciałam zrobić za szybko i formowałam duże buły, które z czasem jeszcze wyrosły. No dobrze, chyba czas przejść do przepisu, oryginał znalazłam na kuchnia-elexis.blogspot.com i troszkę go zmodyfikowałam.

Składniki na ciasto:
400g mąki pszennej
1/2 łyżki cukru
1 łyżeczka soli
20g drożdży świeżych 
260 ml ciepłego mleka
30g miękkiego masła
Drożdże mieszamy z połową ciepłego mleka i cukrem odstawiamy na 3 minuty. Następnie przesiewamy przez sitko mąkę z solą i mieszamy z zaczynem. Dodajemy mleko i masło i wyrabiamy ciasto. Gotowe ciasto odkładamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Zajmie to około 1 godziny.

W międzyczasie przygotowujemy masło czosnkowe.

Składniki na masło:
60g miękkiego masła
5 ząbków czosnku
pół pęczka świeżej natki pietruszki (jeśli nie mamy świeżej, możemy zastąpić suszoną, jeśli jej też nie mamy, możemy użyć ziół)
szczypta soli

Dodatkowo:
1 jajko do posmarowania bułek przed pieczeniem

 Czosnek obieramy i przeciskamy przez praskę, pietruszkę drobno siekamy. Mieszamy ze sobą wszystkie składniki i gotowe.

Po godzinie wracamy do ciasta. Formujemy z niego 12 podłużnych bułeczek (formujemy je tak by uniknąć łączeń ciasta z wierzchu, gdyż mogłyby nieładnie popękać). I odstawiamy na następne 20 minut. Po tym czasie na bułeczkach robimy nacięcia, w które wkładamy masełko. Całość z wierzchu smarujemy roztrzepanym jajkiem.
Pieczemy w temperaturze 180oC 15-20 minut. I gotowe! Smacznego:)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Mama poleca, testuje, pyta blogger theme by Pastel Feather Studio created by Monika Dudikeni. Copyright ©